Bar en boos - Reisverslag uit Akranes, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu Bar en boos - Reisverslag uit Akranes, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Bar en boos

Door: Heli en Suze

29 Juli 2011 | IJsland, Akranes

Vrijdag 29 juli ’11

Bout weer! Het heeft heel de nacht geregend en het regent nog. Arme mensen in de tentjes rondom ons. We draaien ons nog een keer om onder ons donzen dekbed. We rijden nog een keer terug naar Reykjavik. Naar de Perlan hebben we 3x de afslag gemist dus die kan ook wel zonder ons. De Hallgrimskirkja, geïnspireerd op de basaltkolommen waar hier in het echt geen gebrek aan is, brengen we een bezoek en luisteren naar het spel van de organist. We pikken de 1 weer op en rijden Reykjavik uit, helaas nog steeds in de regen. We willen niet door de 7 km lange tunnel, maar rijden de Hvalfjordur (letterlijk walvisfjord volgens oude sage verhalen) helemaal rond. Het moet hier nog veel mooier zijn met een zonnetje erop. We passeren de Laxa i Kjos, de langste zalm rivier van IJsland. Helaas de zalmen hebben we niet gezien. Morgen gerookt op een broodje is ook niet slecht. Ook al wordt er aan de walvissafari meer verdiend dan aan de walvisvangst toch ligt hier nog het enige in bedrijf zijnde walvisstation. Er is heinde en verre geen walvis te bekennen! De grappige barakken blijken van een verlaten Amerikaanse marinebasis te zijn. We zijn de regen een beetje moe en besluiten een camping te zoeken. Het wordt www.visitakranes.is in je raad het al: Akranes. Behalve de 2 Duitse campers en wij is dit echt een IJslandse familie camping waar iedereen, iedereen kent. Komend weekend is het een vakantieweekend en vinden her en der familie festivals plaats. Wie weet raken wij daar ook nog wel tussen verzeilt. Voorlopig regent het nog en de campingbeheerder die net kwam afreken zegt dat de vooruitzichten nog het zelfde blijven………

• 31 Juli 2011 - 11:07

Jimmy En Eefke:

Troost.... Hier regent t ook de hele tijd!
    Volgende week wordt wel lekker warm.. hopelijk bij jullie ook beter weertje!
    xx