Zondag 24 juli ’16 Stafafell - Reisverslag uit Stafafell, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu Zondag 24 juli ’16 Stafafell - Reisverslag uit Stafafell, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Zondag 24 juli ’16 Stafafell

24 Juli 2016 | IJsland, Stafafell

Aangrenzend aan de camping is een hotel met prima wifi. Jullie boffen.
Vanuit hier is het naar Djupivogur niet zover. Wij kunnen er een dag over doen!
Als snel merkten we dat de IJslandse natuur zijn gang gaat. Een behoorlijk stuk weg is stuk!
Zomaar langs de weg een bord met Coffee! Nieuwsgierig gemaakt slaan we de weg in. Een pad dat uitkomt bij een schuur. De deur staat open en het ruikt er heerlijk. Binnengekomen worden we verrast door de leuke inrichting. Podium voor muziek en een restaurantje. Ze zijn pas 6 weken open. Heerlijke warme wafel met slagroom en rabarberjam. Prima wifi. De naam HAVARI! Kijk maar eens op facebook hahavari . Rijd er niet voorbij maar breng ze een bezoek. Verderop komen we langs de Berufjordur en zien plotseling een dolfijntje in het water duikelen. Ff kijken dus. Het is geen Flipper die zich makkelijk laat fotograferen maar wij hebben hem gezien. Het strand is git zwart. Met nog een paar stukken gravel tussendoor komen we uiteindelijk toch in Djupivogur. Eieren, kunst en Walvisbotten. Leuk om te zien. 34 eieren in verhouding van grootte van alle voorkomende vogels in de omgeving. Je kunt van hieruit met een bootje naar het puffin eiland Papey. Het weer is echter dusdanig dat we nauwelijks alle eieren op een rij zien liggen….. in een grote ruime loods is een tentoonstelling met een samenraapsel van kunst. Leuk ff te kijken. Aan het begin van de pier is een heel ijverig mannetje in de weer met walvisbotten en allerlei stenen waar hij hele grappige figuren mee maakt. Je kunt er zomaar binnen lopen en hem samen met zijn hond aan het werk zien. Het is inmiddels al ver in de middag als we verderop net voor Lon een lang stuk zwart stand zien. De golven gaan lekker en de wind waait je om je oren. Dezelfde foto als 5 jaar geleden gemaakt, toen konden we zien wat we zagen vandaag. Oké weer verder richting Hofn. In het water bij Svinholar zwemmen honderden zwanen. Lekker beschut zonder grote golven. 25 km voor Hofn zijn we het zat en stoppen we bij het gloednieuwe campingbord Stafafell. Knap duur voor 4000 kronen mogen we blijven. Na een bezoek aan de toilet dachten we hadden we nou maar doorgereden. Ronduit slecht. Ook geen wifi. De camping is beslist geen aanrader. Vandaag slechts 136 km gereden.