Dagje Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu Dagje Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dagje Dublin

18 Augustus 2015 | Ierland, Dublin

Dat was even goed wakker worden. Koud water uit de douche! Als we zover zijn lopen we naar voor om de stadsbus van 10.30. Let op hier moet je overal met gepast geld in munten betalen! 2x 3.30 en je bent in Dublin. Maar Nederlanders als we zijn willen we wel eens weten waarom er zoveel mensen voor de receptie staan. A wel die wachten op de Hop on Hop off bus die je voor 2 euro pp heen en weer naar Dublin brengt! Wij dus ook mee. De Bus zet je midden in de stad af bij nr 1 van de Hop on Hop off buslijn. Geweldig! Wij sukkelen naar Trinity College waar we de Studenten rondleiding (13,-) meepikken. Het “Grote” Book of Kells laat nog even op zich wachten. Keurig in de rij om naar binnen te gaan. Net zo groot als de Mona Lisa maar zeker zo mooi! Na het grote boek kom je vanzelf in de Trinity College Library Dublin. Indrukwekkender dan het wereld broemde boek is de eindeloos lange gang van de Bibliotheek. Fascinerend hoe de boeken hier zo vrij toegankelijk voor zoveel mensen zijn. Zeker de moeite waard voor een bezoek. Dublin is een drukke, rumoerigemaar gevoelsmatig een veel veiligere stad dan Belfast eerder deze week. Half opgebroken en als je er voor het eerst bent zonder plattegrond niet aan te raden. Ik ben een “stadsrijder”maar hier kun je maar beter voor het openbaar vervoer kiezen. We vinden onze weg en komen in Suffolk Street terecht bij een geweldig leuke en schone Italiaan. We werken ons de heerlijke salade gerookte zalm met een Chardoneetje naar binnen en kunnen er weer even tegen. Op naar de wijk Temple Bar. Bij de enige echte Temple Bar incl. muziek hebben we ons zelf een Guinness getrakteerd. De tijd vliegt en voor we het weten lopen we weer over de kade langs de Liffey. De Ha’penny Bridge met zijn slotjes eraan doet een beetje denken (heel, heel even maar) aan de grachten van 020. Aan de overkant is een geweldige winkel met taarten. Om te bakken maar vooral gerei om te maken. Kim, ik weet zeker dat jij hier wel een uur rond kunt neuzen! Wij lopen weer verder naar de O’Connell Street. Met in het midden The Spire. Een glimmende roestvrijstalen naald van 121 meter hoog. Ooit de plek waar de IRA het beeld van admiraal Nelson op blies. Een multiculturele wijk met kleine en grote winkels. Wij worden weer opgepikt door de bus en zijn rond 18.00 weer terug op de camping. Moe zullen we maar zeggen.