op visite - Reisverslag uit Cluain Meala, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu op visite - Reisverslag uit Cluain Meala, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu

op visite

29 Juli 2015 | Ierland, Cluain Meala

De boot had schijnbaar een beetje tegenwind want dik 20 minuten later dan de planning zetten we voet (bus) aan wal in Ierland! Plannen zijn gemaakt om ook weer direct te veranderen. Camping dichterbij zoeken: http://campingstmargarets.ie/ is het geworden!
Keurig, mooie klein maar fijne plek tussen de beukenhagen. Voor ons het strand met daartussenin 50 grazende stieren. Mooi! Iets voor op de terugweg? Nog even niet aan denken.

29 juli ’15 woensdag
Wakker worden en de zon op de ramen, wat wil je nog meer. Gelukkig waren de verse ciabatta broodjes pas na 9 uur te krijgen en mochten we dus “uitslapen”. Na vertrek gelijk maar de verkeerde afslag genomen! Verdwaald! Slechte bewegwijzering en geen Tom-Tom. Gelukkig spreken wij Engels en de Ieren ook. Dan maar de weg gevraagd. 2x links, bij de pub rechts en daar vraag je het nog maar eens….. niet meer nodig we hebben het gevonden. Hook Head met de oudst werkende vuurtoren van Ierland. Dat beloofd wat. Onderweg langs menig ruïne en begraafplaatsen. Dan weten jullie het al: het schiet niet op vandaag. Slade ligt er mooi bij. Drooggevallen haven en een paar oestermanden en dan heb je het wel gehad. Aangekomen bij de vuurtoren blijkt het meer een kinderpretpark……Als je d’r van houd, ook leuk. Wel een prachtig uitzicht over de zee met zijn uitgesleten rotsen.
De kleine weggetjes zijn echt klein en je mag er 80 km/uur rijden: dat is hard! Via New Ross en Waterford over de tolbrug naar Clonmel. Daar wonen Angela en Frans die al meer dan 30 jaar geleden vertrokken vanuit ons kikkerlandjes om in Ierland een eigen bedrijf op te zetten:
De Classic Beauty Training Academy (Kijk maar eens op facebook) in Clonmel. Een prachtig opleidingsinstituut omgeven door een grote tuin met vijvers. Met een kop koffie en eigen gebakken taart worden herinneringen opgehaald en vliegt de tijd. Rond 7 uur rijden we in Cahir camping www.theapplefarm.com op en pikken nog een laatste zonnestraaltje mee.

• 30 Juli 2015 - 09:54

John:

Het ziet er weer prachtig uit.......jammer dat de meeste foto's niet zichtbaar zijn voor ons, dit om een of andere reden!
    Genieten maar......

• 30 Juli 2015 - 20:19

Marian:

Het is weer heel leuk om jullie te kunnen volgen, ziet er wederom gezellig uit zo met de bus op pad en weer een mooi land uitgekozen dit jaar...
    Geniet samen van deze reis