It’s Husky time! - Reisverslag uit Luosto, Finland van suzeheli - WaarBenJij.nu It’s Husky time! - Reisverslag uit Luosto, Finland van suzeheli - WaarBenJij.nu

It’s Husky time!

07 Maart 2014 | Finland, Luosto

Vanmorgen al om 7 uur de wekker! Oei, da’s geen vakantie gevoel. Van ons huisje is het een klein kwartiertje lopen naar het hotel voor het ontbijt en weer terug. Dan ons zelf in de thermopakken hijsen, snowlaarzen aan, sjaal om, wanten aan en beremuts op. Om 9 uur staan we klaar bij Snow Games waar de bus ons oppikt. Husky time. Als we aan komen op de Arctic Husky farm horen we het geblaf al. De honden hebben er zin in. Ieder zijn eigen slee, Heli in de bak en ik op de bok. 6 dol enthousiaste honden trekken ons door een besneeuwt landschap. Geweldig maar voor mens en dier hard werken! Als we na 10 km rennen weer terug komen is het even knuffelen met de kleintjes. Ze zijn pas 3 weken oud maar als best groot. Het is gaan sneeuwen, leuk maar ook weer niet…… te veel bewolking!
Buiten waait de wind, binnen is het lekker warm. Geen excuus: de laarzen aan en lekker naar buiten! Efkes bij de souvenirwinkeltjes en de amethist shop naar binnen om vervolgens achter een heerlijke zalmsandwich te eindigen. Diner is vanavond in een ander restaurant. Beer boven de schoorsteen en de kerstboom nog vol met ballen. Heerlijk buffet vanuit een Vikingschip en als klap op de vuurpijl een optreden van een Sami volksdansgroep. In een poep en een scheet was het voorbij. Na 2 dansjes zijn ze al weer verdwenen en toen had ik mijn bordje nog niet leeg. Met grote gevolgen: geen foto’s, alleen een ieniemienie klein filmpje. Enfin wij zijn vannacht weer van 1 tot 2 aan de beurt om een oogje op het verschijnsel Noorderlicht te houden. Het motto is: nooit de hoop verliezen ook al zit de bewolking heel laag!
Het sneeuwt hard als de wekker gaat. We gaan even naar buiten maar zijn ook zo weer binnen. Over een kwartier nog maar eens kijken. Het blijft sneeuwen tot het eind van onze dienst en noorderlicht zit er helaas niet in. Maar dan: om 4 uur gaat de telefoon: er zou groen licht gespot zijn! Snel de volgende op de lijst bellen! Alles wat je aan kunt trekken aangetrokken en nog net voor we zover zijn: LOOS ALARM! We gaan weer naar bed voor een kort nachtje. Kapot makelij dat noorderlichtjagen!

• 07 Maart 2014 - 13:13

John:

Hehe....ff tijd om wat te schrijven....... het ziet er geweldig winterachtig uit bij jullie!
    En wat een activiteiten...jullie zullen wel doodop zijn als jullie zondag in het warme Venlo(18 graden) terugkomen. Geniet er nog maar stevig van!

• 07 Maart 2014 - 14:34

Helma:

Wat weer 'n geweldig mooi gebied maar voor mij te koud geniet er nog lekker van!!!

• 08 Maart 2014 - 15:14

Kim:

In ein woord weer "WAUW" !!!
    En ut twiede filmke is TE schattig !!!

• 08 Maart 2014 - 16:40

Treeske:

Sjiek huur...aug die filmpkes.