25 juli ’13 donderdag - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu 25 juli ’13 donderdag - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

25 juli ’13 donderdag

25 Juli 2013 | Noorwegen, Trondheim

Vanmorgen met veel pijn en moeite vertrokken. Het is zo mooi hier op het eiland! We gaan naar de 64 richting Trondheim. Dat is op de kaart niet zover en de E39 lijkt ons een grote doorgaande weg. Voor ons blijkt dat altijd weer tegen te vallen. De 64 was snel gevonden en snel weer verlaten. Van Brulhagen gaat het naar Kvernes. Daar staat een prachtig klein staafkerkje dat zich al opmaakt voor St. Olafsday as zondag. Op de vrij smalle weg er naar toe is een Zweedse camper zo goed om onze buitenspiegel er bijna af te rijden. Natuurlijk rijdt hij door…. Geschrokken, zijn we gelukkig bijdehand genoeg om hem zelf weer in elkaar te zetten. We kunnen verder. We moeten de zelfde weg weer terug naar de 64. Is er iemand die weet wat die witte parasollen of spinnenwebben betekenen. Net als eerder deze week komen we weer een bambipaarteje tegen, lief hè. De Coop is er voor een broodje en een Vietnamese loempia gaat er altijd in. De tijd vliegt, het is al half 2 en we zijn nog nergens. Even door tuffen dan maar. We rijden de nieuwe Atlanterhavsvegentunnel in na eerst 125 kroontjes betaald te hebben en staan dan ineens midden in Kristiaansund. Leuk met alleen een bord dat ons de weg wijst naar een gat waar we nog nooit van gehoord hebben. Enfin dan maar dwars door de stad. Gezellig druk en de zon schijnt. Het vissersvrouwtje lacht en wil graag op de foto. Honger! Tijd voor koffie en een broodje. Met pijn in ons hart en portemonnee nemen we vandaag waarschijnlijk de laatste keer een veerboot. Dag fjorden vanaf morgen gaan we het binnenland in. Tot nu is het nog niet zo goed gelukt met de video opnames maar vandaag gaan we d´r weer voor. Als je geluk hebt en je hebt zin om nog eens terug te bladeren kunnen er weer nieuwe video opnames bijgekomen zijn. Oké, waar was ik. Ik was inmiddels op de E 39. Het eerste bord met Trondheim schrijft 186 km. Dat zijn d´r wel veel. De weg schiet niet op. Dan weer breder dan weer smal, dan weer 50, 60, 70…. We worden het een beetje moe want het is prachtig weer. In de zon zitten willen we. We vinden een stekkie en zelfs een mooi stekkie met uitzicht op de Orkdalsfjord. Nooit van gehoord maar z´n 40 km voor Trondheim. Snel de stoeltjes uit, schoenen uit en lekker genieten. Proost! O ja de camping heet www.trasavika.no

• 26 Juli 2013 - 14:57

Helma:

Wat een mooi land en geweldig mooie.foto's ik had 't even moeilijk toen je bij die kaarsenstandard stond ik blijf jullie volgen .hele fijne reis verder en genieten maar daar twijfel ik niet aan gr helma.