17 juli ’13 woensdag - Reisverslag uit Gaupne, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu 17 juli ’13 woensdag - Reisverslag uit Gaupne, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

17 juli ’13 woensdag

17 Juli 2013 | Noorwegen, Gaupne

Lekker rustig op ons gemakkie vandaag. Het weer is niet denderend maar ook niet koud. Eerst maar eens naar de warme bakker aan de overkant van de weg. Het ruikt er heerlijk zoals een bakkerij moet ruiken. Even, heel even moet ik aan m’n werk denken: daar ruikt het net zo heerlijk!
Onderweg loop ik langs een tuin vol met huisvlijt; zo ook het Bruidspaar van de Venlose Boerebroèlof boven op de waege! Voor we het weten is het 12 uur. Toch maar een stukkie rijden. Volgens de berichten moet het in het binnenland 20 graden en een zonnetje zijn. We gaan het zien. We volgen de Lusterfjord tot het einde (10 km). Daar ligt het plaatsje Skjolden. Het is overspoeld door Italianen die van het voor anker liggende cruiseschip komen en niet met de bus excursie meegaan. Even een foto van een knal rood kunstwerk dat de midzomer gedachte in vlam zet. Verder de 55 volgen: de Sognefjellet. Nog 77 km tot Lom.
Is de doen vandaag. Onderweg is het helaas wat mistig maar de folders laten prachtige foto’s zien. Onderweg een bord: kafee apen, dus we volgen het maar. Krossbu heet de hut en het is er leuk en lekker warm. De weg slingert verder en gaat op en neer. Leuk om te rijden. We rijden hem helemaal uit en besluiten in Lom te stoppen. Een super de luxe camping met prachtig sanitair incl. zonnebank en sauna. Weten jullie gelijk hoe wij zo bruin komen. Lom is een leuk stadje, 2 straten, een staafkerk en bussen vol Japanners. Onder de brug kun je aan een staaldraad abseilen. Helaas waren we net te laat. Voor 300 kronen geen internet maar wel live tv voor de deur waar 5 vrouwen een ietwat uit de tijdse stokken tent opbouwen. 1 leest voor, de anderen doen het werk. Een gitaar ligt klaar en wij moeten meteen aan Jo met de banjo en Lien met de mandoline denken….. eind goed al goed: er staat een prachtige tent! In ons oventje bakt een eigengemaakte pizza. De camper ruikt heerlijk!