STORM - Reisverslag uit Doolin, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu STORM - Reisverslag uit Doolin, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu

STORM

03 Augustus 2015 | Ierland, Doolin

Maandag: Op weg naar de Ring of Dingle.
Inderdaad prachtig. Echter wat in heel Ierland zo jammer is dat je grotendeels tussen heggen en muren rijd. Gelukkig zitten wij wat hoger maar het zou voor heel wat toeristen fijn zijn als dat wat minder is. Nog gelijk maar een opmerking: bij de schaarse picknick plaatsen die er zijn of andere uitwijk momenten om eens even van het mooie uitzicht te genieten kun je met de camper niet op rijden! Eenvoudig omdat er een doorrijhoogte aan gegeven met een balk is van pakweg 2.5 meter. Wij kunnen er in ieder geval niet onderdoor.
Dingle Peninsula daar staat in alle gidsen dat Flipper daar voor de kust zwemt en graag kennis met je komt maken! Nou niet met ons dus. Wij hebben Flipper niet gezien. Dingle is een gezellig toeristen plaatsje en juist op een dag als vandaag gezellig druk. We kijken wat rond en rijden vervolgens langs de wiskey stokerij naar: Gallarus Oratory, naar wat? Naar Gallarus Oratory dus. Ook wel bijenkorven genoemd. Ze staan overal en er is er één gerestaureerd. Daar kun je dus beter voor dat entree geld een lekker stuk eigengemaakte taart met koffie nemen. Vraag niet wat het betekend. Gaelictaal wordt hier gesproken en geschreven, mooi maar niet altijd even handig. Enfin dit mag de pret niet drukken, de uitzichten zijn prachtig en het weer ook! We rijden het schiereiland weer af en varen over van Tarbert naar Kilrush. Ai, de lucht betrekt langzaam…. Via de kustweg naar het noorden komen we rond 7.15 pm aan op de camping in www.Doolincamping.com einde van de pier. Het regent inmiddels behoorlijk en het STORMT. Met dikke vette hoofdletters. Onze bus gaat heen en weer, de golven slaan over de pier. Wel een machtig gezicht maar hoe loopt het vannacht af? Het blijft stormen tot de volgende morgen.