15 juli ’13 maandag - Reisverslag uit Vangsnes, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu 15 juli ’13 maandag - Reisverslag uit Vangsnes, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

15 juli ’13 maandag

15 Juli 2013 | Noorwegen, Vangsnes

De camping is in de loop der avond behoorlijk vol komen te staan. De laatste hoorde we nog om half 12 aankomen. Gelukkig is het dan nog licht genoeg om je tentje op te zetten maar…………… ons lijkt dat dus helemaal niks. Vanochtend voor het eerst de douche overgeslagen. Dit is echt niet onze camping! Het heeft wat geregend en het is een beetje druilerig: 12 graden is niet alles! Wat heb ik gehoord: thuis 30 graden? Niet eerlijk! We volgen de weg nr 13 vanaf www.oddacamping.no langs een fjord waar veel kersen groeien en langs de weg verkocht worden. We stoppen even in Kinsarvik en vinden een aller aardigst kerkje. Weet iemand wat de betekenis is van een soort libelle met 3 vleugels. We hebben al meer afbeeldingen gezien op de ijzeren graven. Natuurlijk ook met de hele trollen familie op de foto. Bij Brimnes varen we over naar Bruravik omdat de brug nog net niet klaar is. De 572 naar Ulvik en vervolgens de 13 weer opgepikt. De weg naar Voss is prachtig en het wordt alleen nog maar mooier. Het echte Noorwegen komt in zicht. Bergen, sneeuw en grillige watervallen volgen. Bv een grote Foss bij Tvinne. Koeien en schapen lopen weer gewoon over de weg. Toppunt van de dag is de blik boven Vikoyri aan de Sognefjord. Nog even een staafkerkje vastleggen en we rijden door naar Camping www.djuvikcamping.no . We staan een meter van het water aan de Sognefjord. Zojuist is het 3e cruiseschip al langs gevaren. Het sanitair is schoon en we hebben buren. Kindjes lekker aan het vissen of met oma aan de wandel. Geen overvolle camping! Dit is toch meer ons ding.

• 16 Juli 2013 - 07:56

Pieter O/h Veldt:

Hallo Dames,

Ik zie dat jullie weer in Noorwegen zijn beland. Al mooie foto's gemaakt. Noorwegen is ook een mooi land, van horen zeggen. Mijn broer en zus zijn er ook geweest. Ik zou ook wel een keer willen maar ja... je kunt maar 1 ding tegelijk. En aangezien wij eigenlijk ieder jaar naar Thailand gaan, zit dat er voorlopig niet in. Dit jaar blijven wij trouwens thuis omdat de ouders van Lom in mei 5 weken in Nederland zijn geweest, het geld is op.
    Suze, gefeliciteerd met de promotie tot senior instructeur! Eindelijk stromen we dan toch door, na zoveel jaren. Nog een prettige vakantie. Groetjes van Lom, Sirita en Pieter

• 17 Juli 2013 - 12:50

Sjanet:

Zoals vanouds weer prachtige reisverslagen en mooie foto's. Geniet van jullie mooie reis, dat doen wij dat hier adv jullie verslagen en foto's. Nog een hele fijne vakantie....

groetjes Sjanet