op de loopplank! - Reisverslag uit Offersøya, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu op de loopplank! - Reisverslag uit Offersøya, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

op de loopplank!

09 Augustus 2014 | Noorwegen, Offersøya

Met pijn en moeite vertrekken we van onze stek! Zeker een plaats om nog eens terug te komen. Hier over gesproken: we rijden nu naar camping Offersøy in Tjøtta. In 2009 zijn wij hier al eens eerder geweest en aangezien de staanplaats aan de fjord hier geweldig was proberen we het nog eens. We rijden over een prachtige brug de Helgelandsbrua , hoog boven het water en komen zo in Sandnessjoen. We worden goed ontvangen; er staat een enorme bronzen eland en bovendien vaart er net een schip van de Hurtigrute binnen. Mijn tik. Op zoveel mogelijk schepen op de loopplank en als het mogelijk is even binnen kijken. Hier kunnen we makkelijk bij de kade komen en zijn nog net op tijd. Aanmeren en op de loopplank! Gelukt! Sandnessjoen was een leuk stadje maar nu staan er relatief veel winkels leeg. Wat is dat toch hier in Noorwegen. Misschien net als bij ons de uittrek van het platteland naar de stad? Enfin wij gaan weer verder. Bij Alstahaug is een openlucht museum en het museum Petter Das……. Als we er bijna zijn staan we oog in oog met de Nordnorge. Bruidje ervoor dat zojuist uit de kerk kwam: wat een moment opname. Nog een klein stukje en we zijn op camping Offersøy. Er blijkt niets verandert. Nog steeds een aller hartelijkst ontvangst door een vriendelijke Hollandse jonge dame! Zoek maar een mooi plaatsje uit! En daar staan we dan, aan de drooggevallen uitloper van de fjord. We koken lekker op onze buiten keuken en worden met ons “kleine” busje omringt door van die enorme grote joekels van . Waar overigens ook allemaal maar 2 mensjes in wonen. De noren pakken uit dit jaar, of met een te grote caravan of met een te grote camper. Allemaal in eigen land op vakantie. De baai loopt in een flinke vaart helemaal vol. Eb en vloed gaat hier snel. Het lijkt wel of we nu aan een groot meer zitten. Tot laat op de avond genieten we van de zonsondergang. Het duurt uren, de zon gaat heel lang alleen maar naar rechts om dan achter een berg te verdwijnen. 's avonds komt die zelfde jonge dame ons nog een lekker visje voor morgen brengen! Welterusten . De deken kan er weer af.

• 13 Augustus 2014 - 00:37

John:

Ja...ja ... een Rotterdamse op de loopplank!

• 13 Augustus 2014 - 09:42

Jimmy En Eefke:

Mooie plek! Dat is genieten :)