Elanden! - Reisverslag uit Rennebu, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Elanden! - Reisverslag uit Rennebu, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Elanden!

24 Juli 2014 | Noorwegen, Rennebu

Ondanks alles toch heerlijk geslapen! Gisteren lukte het niet met betalen wegens een storing. Achteraf was dat heel gunstig: 420 kronen blijken 240 kronen: discalculatie ook in Noorwegen.
Valt het toch nog mee met de prijs. Enfin via de 222 op weg naar Hamar. Per ongeluk weliswaar want op goed geluk hebben we blijkbaar toch de afslag van de E6 gemist. Tijd om rustig wakker te worden zullen we maar zeggen. Na Hamar toch de E6 weer op en via Lillehammer en Otta komen we bij Sel Kirke op een handige parking voor het kerkje. Tijd voor een versnapering. Voor en achter ons schijnt de zon maar boven ons ontwikkeld zich een aardige bui.onderweg nog even bij de rommelmarkt van Stiefbeen en zoon gestopt: wat een rommel maar wel leuk. Heel even een donderslag en voorbij is het weer. Bij Dombas slaan we rechtsaf. Het Dovrefjell nasjonalpark. Hier lopen een soort Bisons nog in het vrije wild los maar die laten zich niet zien. Daarvoor moet je echt het park in en wij weten uit ervaring dat dit een prachtig gebied is en zeker de moeite waard als je toch in de buurt bent. Wij hebben dit keer andere plannen en willen zo snel mogelijk noordwaarts om …….. Nu eerst vandaag: ineens zie ik links naast de weg een Eland. Zo snel als het kon gestopt en met de camera in de aanslag stilletjes terug gelopen. Ze stond er nog maar had mij toch snel in de gaten en aarzelde dan ook geen moment om zich om te draaien en in glop er van door te gaan. Nog een 2 km verderop zien we er weer 2 staan. Weliswaar ver weg maar duidelijk zijn de enorme geweien van deze 2 kerels te herkennen. Prachtig gewoon. Kijk maar naar de foto’s misschien kun je ze ontdekken. Langzaam verandert het landschap om ons heen en komen we in een bergachtig gebied met andere begroeiing. Wij vinden het mooi en genieten weer van deze dag. We zijn na 358 km gestrand op camping www.hallandcamping.no klein maar fijn. Trek in taco’s dus eerst maar eens uien en champignons snijden. Voor jullie ook: Smakelijk en tot morgen!
Vandaag voor het eerst een goede verbinding en de indrukwekkende beelden van de vliegramp gekeken. Daar wordt je stil van, kippenvel.