Dag 13 woensdag 11 augustus '10 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 13 woensdag 11 augustus '10 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 13 woensdag 11 augustus '10

Door: Heli en Suze

11 Augustus 2010 | Denemarken, Kopenhagen

De dag begon met een lekker ontbijt in Hvide Sande. Heerlijk weer dus eerst even langs de kade en het centrum. Vanaf de heuvel een leuk overzicht over de haven waar net de 3 master http://www.bramsejlskonnert.dk weer uitvaart. Oh, wat zouden we graag eens mee varen! Aan de andere kant is de Ringkøbingfjord. Groot en klein staat met een hengel en maakt de gevangen vis direct schoon. Weer staan we op een belangrijke breedte graad 56”00”00”. Waar hij voor staat weten we niet maar wel dat we bij de bol staan net als op de Nordkap. In de verte zien we een groep felgekleurde windsurfers. Ze liggen op de route, de 181, dus ál’ om 12 uur gaan we verder op route richting zuiden. Op zoek naar een tafel komen we onderaan de duinen. Even boven kijken! Toch maar weer verder want hier is geen tafel. We stoppen een eindje verderop bij Nymindegab. Boot, bank, huisje en een broodje ei, wat wil je nog meer. Op naar Esbjerg. Als je in Varde via Alslev de 475 op rijd tot Hjerting, kom je via de noordkant Esbjerg binnen. Je kunt ze niet missen! Langs de boulevard staan 4 mannen van 9 meter hoog over de zee te turen: sneeuwwit! We rijden verder via Ribe en Skærbæk naar het walviseiland Rømø. http://www.romo.dk Geweldig: de weg eindigt zomaar ineens op een enorm breed strand waar je met de auto overheen mag rijden. Het wemelt dan ook van de campers, kite surfers en vliegers en alles wat je maar aan een strand van 100derden meters breed en kilometers lang is kunt doen. Sommige kentekens zitten naast een diepe kuil…….. Wij eindigen in hotel Lakolk. http://www.hotel-lakolk.dk We hebben we eens een beter gehad, maar het is laat en we zijn het zat. Nog even een pizza naar binnen werken en een dansje wagen met een line-dansgroep op het parkeerterrein van een enorme camping. Er zijn hier trouwens honderden vakantiehuisjes en kampeerterreinen. Het strand is dichtbij en zo apart dat we nog even terug gaan. Lekker even scheuren en vooral kijken, kijken, heel veel kijken.
Helaas ook hier geen internet verbinding. Wat is dat toch, op de Faeröer eilanden, mijlen ver van het vasteland heeft iedereen een goede internet verbinding…………