Dag 2 Zaterdag 31 juli ’10 - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 2 Zaterdag 31 juli ’10 - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 2 Zaterdag 31 juli ’10

Door: Heli en Suze

01 Augustus 2010 | Denemarken, Kolding

8 uur, de wekker gaat! Hadden we ons bijna verslapen. Voor we inpakken en verder rijden naar de boot, eerst tijd voor een ontbijtje. Je hoeft maar aan te schuiven en op te eten: brood, broodjes, jus en beleg genoeg. Dan nog een eitje en een schaaltje yoghurt en we kunnen er weer even tegen. Het is korte broeken weer: 24 °C.
Linksaf de noord ring op en de 45 was zo weer gevonden. Via Arhus naar Aalborg de nr 11, op richting Thisted. Om half 3 rijden we langs een strand met kite surfers. Ff kijken natuurlijk. De één maakt nog hogere sprongen dan de andere. Flinke golven: beloofd nog wat! Het weer is ook behoorlijk verandert: lange broek en sokken aan: 12 °C. We rijden weer verder langs het volgende windmolenpark en naderen Hantsholm. Vanaf de duinen kunnen we de haven zien. Achter een kleine vissersvloot gaat een reus schuil; de Norröna van de Smyrilline. http://www.smyrilline.com Inmiddels komt ons een stroom auto’s en campers tegemoet, allemaal uit het laadruim. Het parkeerterrein is ook al goed bezet dus wij sluiten aan. De tickets kloppen en ieder van ons krijgt een eigen boardingpas, een keycard en de auto krijgt ook een eigen kaart. We horen dat Heli uit de auto moet om in te checken via de loopbrug. Al vrij snel gaan de rijen campers rijden. 4 banen personenauto’s volgen. Ik rij moederziel alleen de boot op. Binnen moeten we draaien. Tegen het verkeer in rijd ik de auto op z’n plaats. Heel ruim opgezet: de deur kan helemaal open! Autodek Puffin! Makkelijk te onthouden want voor de Belgen onderons: er staat een plaatje bij! Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Heli staat al bij de infobalie op dek 5 te wachten. We hebben hut 6008 op dek 6. Eerst maar eens kijken hoe de hut eruit ziet. Best groot: 2 kasten, bureau met krukje een minbar (leeg) en een tv. Natuurlijk ook een eigen douche en toilet. Slapen doen we vannacht in een stapelbed. Ik mag de ladder op! Maar zover is het nog lang niet. Eerst maar een pilletje voor/tegen zeeziekte, die hebben we wel nodig, het is behoorlijk onrustig en nu zijn we nog niet eens op volle zee. Op de boot houden ze Faroeroischetijd aan: een uur vroeger dan bij ons omdat ze daar geen zomertijd kennen. Stipt om 17.00 (voor ons eigenlijk 18.00) gooien ze de trossen los en heel voorzichtig vaart de Norröna de haven van Hantsholm uit. Het past precies. We zijn op weg naar de Faeröereilanden! Nat en koud geworden gaan we lekker overdekt in de Føroya Bjór skybar zitten en trakteren we ons zelf op een cocktail: krijg je het lekker warm van! ’s Avonds eten we in één van de restaurants: Simmer Dim (wat het ook mag betekenen).Een 3 gangen menu: garnalen cocktail, kalfsbief en ijs met aardbeien toe en dat alles voor 199,- DKK. Niet slecht! We genieten nog even na bij livemuziek in de bar. We deinen heerlijk in slaap.