Dag 23 16 aug 09 - Reisverslag uit Gålå, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 23 16 aug 09 - Reisverslag uit Gålå, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 23 16 aug 09

Door: Heli en Suze

16 Augustus 2009 | Noorwegen, Gålå

Vanochtend, toen we de gordijnen open deden waren we in een andere wereld. De zon scheen en grote stukken blauw aan de lucht. Na een ontbijt op bed: warme broodjes, een eitje en vers kopje koffie maken we wat foto’s en houden de schapen ons van onze rust. Vanmiddag zijn we op Moose Safari getrokken. Niet met het busje van Jan maar met onze eigen bus. We wisten nog waar Jan ons de vorige keer gebracht had en dus waar elanden zouden kunnen zitten. Het was wel even zoeken maar je zult het niet geloven: we hebben er 5 gezien. Eerst een jonge dame en toen verscheen er een groot mannetjes Eland met een enorm gewei op z’n kop. Ze verdwenen weer en wij weer verder. Niets te zien. Wij langzaam weer terug en de bus met draaiende motor (dit hadden we van Jan geleerd) geparkeerd. Eén voor één verschenen 3 Elanden met geweldige geweien en na verloop van tijd nog een jong. We zijn al met al wel 3,5 uur onderweg geweest maar meer dan de moeite waard. Gålå ligt aan het gelijknamige meer en nu het weer toch goed is gelijk maar even een kijkje genomen. Het Peer Gynt café was weliswaar Åpen maar toch gesloten. Dan maar een kijkje in het amfitheater nemen. Voorgaande week was er het Peer Gynt festival, een verhaal over de legendarische Peer Gynt. De muziek van Ervard Grieg: Morgenstimmung kennen we allemaal. Ooit had Mona een toetjes reclame: die met die banaan door de yoghurt….. De hoofdrol spelers die nu op de bühne stonden waren zo weggelopen uit een heel ander toneelstuk! Zo dat was het voor vandaag. Nog even de foto’s bij het stukje zoeken en dan de schoenen weer aan en naar het hotel. Lekker bij de openhaard zitten daar waar we kunnen internetten. Wat we allemaal niet voor jullie over hebben om jullie op de hoogte te houden. Eigenlijk zijn we ook gewoon nieuwsgierig naar wat jullie te schrijven hebben. Blijf vooral schrijven met z’n alle!!! Misschien deze keer iemand die nog niet eerder een reactie ingestuurd heeft? We zijn benieuwd! Ps. Jullie is het misschien al opgevallen maar we moeten helaas al een heleboel foto’s verwijderen. Er is maar plaats voor 200 stuks. Thuis dachten we nog dat dit meer dan genoeg zou zijn……..

• 16 Augustus 2009 - 19:24

220 Volt:

Ter info:
    Den electrieker is gewaes en haet ut leeg aangebrach in de beejkeuke!!

• 16 Augustus 2009 - 19:34

Hey electriker bedankt voor het licht in de duisternis, wat zullen die tafels mooi uit komen! Als we jullie reacties zien krijgen we inderdaad een beetje heimwee, naar het mooie weer ……Ons campertje is helaas een tikkie te klein om zo’n beest mee te nemen, of we moeten hem een rood neusje verven er ervoor zetten.

• 16 Augustus 2009 - 22:18

Sem:

waf woef kwispel spring grrrrrrrr..
    pootje & graag een koekje bij het volgende bezoek!

• 17 Augustus 2009 - 04:26

LSP:

Hallo vakantiegangers,
    Ik zie dat jullie het naar de zin hebben met al die mannlijke elanden vlak bij het plaatsje Lom. Nog 4 dagen te gaan? Dus zit het er bijna op. Na de vakantie zullen we elkaar wel treffen en eea bekijken/bespreken.
    Hier is alles goed, de vakantie naar Engeland was ook prima (ook goed weer). Groetjes vanuit Well.