Dag 16 9 aug 09 - Reisverslag uit Reipå, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 16 9 aug 09 - Reisverslag uit Reipå, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 16 9 aug 09

Door: Suze en Heli

09 Augustus 2009 | Noorwegen, Reipå

Dachten we vanmorgen eerst dat de ramen zo beslagen waren, nee het was dicht geplakt met kranten papier. Vannacht heeft het flink geregend en gewaaid. Temperatuur is goed dus nog wel buiten kunnen eten. Het is zondag en er varen maar heel weinig heen en weer bootjes. Op tijd in de rij dus. Ding, Dong zegt de omroepster aan boord van het veer .Wij gaan de poolcirkel passeren! Een wereldbol op een voetstuk geeft het aan, een Duitser met dure GPS apparatuur valt van zijn voetstuk als op het moment suprême het ding niks aanwijst, teveel bewolking zegt hij. Na een uur varen komen we aan in Jektvika. In het Polarzon Turistkiosken i Jektvik lopen we even naar binnen. We willen eigenlijk wel een certificaat voor het passeren van de Poolcirkel. Het mannetje heeft van alles, petten, T-shirts en zelfs een zuidwester met de poolcirkel erop, maar geen certificaat. Hij vraagt onze naam en adres en zal ons volgend jaar een certificaat opsturen. We zijn benieuwd. De wolken stijgen en we hopen straks een glimp op te vangen van de Svartisen, Engenbreen. Een enorme gletsjer. We zien onderweg eerst nog zalmkwekerijen, de zalmen springen zo uit de ringen op je bord. Uitkijkend over een meer zien we de gletsjer al in de verte liggen. We rijden naar Holand en stappen daar in een klein bootje. We varen naar de overkant van het meer. Na een goed half uur lopen staan we tot onze verbazing niet aan de voet van de gletsjer maar weer aan een ander meer. Dichterbij kunnen we niet komen. Een pracht gezicht, jammer dat het zachtjes doch zeer indringend is gaan regenen. We varen weer terug en rijden verder over de rv 17. Rond 18 uur stoppen bij camping www.reipacamping.com in Reipå. We zitten toch weer buiten en met naast ons en grillhuisje en achter ons een jacuzzi belooft het nog een lange dag/nacht te worden. Het wordt immers toch bijna niet meer donker.

• 09 Augustus 2009 - 20:11

Therese:

Pogoda wyglda swietnie .... wszystkim pikne krajobrazy, wspaniale jedzenie i picie.
    Therese

• 09 Augustus 2009 - 20:26

Anja:

mooie foto's ,volgens mij weer een zeer indrukwekkende dag.
    nou nog vanavond een lekker zalmpje op jullie bord met een lekker glaasje wijn jam jam helemaal top.

• 09 Augustus 2009 - 20:30

Anja :

heli,
    volgens mij is jou zusje een beetje door de hitte bevangen ze weet de laatste dagen niet meer wat ze schrijft ik kan haar tenminste niet meer volgen ha ha (:

• 09 Augustus 2009 - 20:37

Anja :

wat zij kan kan ik ook.

vakre bilder, tror jeg en meget imponerende dag. Just ha en fin kveld laks på plate med et fint glass vin all toppen jam jam.

• 09 Augustus 2009 - 20:42

Anja, hier de vertaling.

Het ziet er weer allemaal geweldig uit....prachtige landschappen, veel eten en drinken.
    Therese

• 09 Augustus 2009 - 20:45

Jos:

tills i morgon och god natt

hanggang bukas at magandang gabi
    vasta huomenna, ja hyvää yötä
    indtil i morgen og god nat
    pân mâine i noapte bun
    Yarn ve iyi geceler kadar

bis morgen und gute Nacht

• 09 Augustus 2009 - 20:45

Jos :

trees de vertaling staat onder aan

• 09 Augustus 2009 - 20:58

heej wat tunk uch

• 09 Augustus 2009 - 21:01

Therese:

Weej zien os noors aan ut ophaole

• 09 Augustus 2009 - 21:11

kumse morge den same bootsjappe doan.
    bun ut tegels wat verliert.

• 09 Augustus 2009 - 21:38

Deure boodschappe....!!!

• 10 Augustus 2009 - 11:30

Sjanet:

Na een paar dagen wachten weer een leuk reisverslag van jullie.
    Vind Pingu het ook leuk?
    Mooie foto's van de landschappen. Ik geniet mee in ollanda!

• 10 Augustus 2009 - 11:34

Sjanet:

Vlgs mij hebben jullie mijn eerste bericht niet ontvangen. Ik schreef : Heli je kunt nog een paar weken bijboeken want de doorstroom is af!!!!

• 11 Augustus 2009 - 09:36

Eefke:

Hoi Suze en Heli,

Heel indrukwekkend allemaal!!

Het is echt heel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Helaas kan ik nog geen berichten in het Noors achterlaten... knap van de rest die dat wel al kunnen haha :P

Jammer genoeg is het met het bruin worden niet zo goed gelukt.. Toen we in Vlissingen net lekker op het strand lagen, begon het te regenen! Terwijl het in de rest van NL heerlijk weer was...

Hopelijk hebben jullie de komende dagen nog wat zon.

Groetjes Eefke