Dag 11 4 aug 09 - Reisverslag uit Leka, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 11 4 aug 09 - Reisverslag uit Leka, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 11 4 aug 09

Door: Heli en Suze

04 Augustus 2009 | Noorwegen, Leka

www.kleivacamping.no ontwaakt. De beheerder spreekt vloeiend Noors, wij helaas nog niet. Geen nood hij heeft zo een alleraardigste Noorse opgetrommeld, die ons nog wat tips voor op de route geeft. Nu we eenmaal op de kustroute rijden, hebben we, nee gunnen we ons wat meer tijd. De afstanden zijn aanzienlijk kleiner. We rijden terug naar Rørvik om even wat cultuur te snuiven. Er staat een gloednieuw futuristisch uitziend historisch museum. Het is een beetje miezerig buiten dus tijd genoeg. Een mooi opgezet overzicht over de Noorse visserij door de eeuwen heen. Begeleid door een koptelefoon wordt alles duidelijk verteld. De boodschap is duidelijk; Laten we de zeeën niet leeg vissen. The future is in our hands! We vervolgen onze dagtrip en verlaten het eiland via de 770 tot Kolvereid. We krijgen nog heel veel moois vandaag. Hierna gaan we de 771 op. Bijna kruisen we de rv 17. Daar, in het dorpje Bogen, woont Olav Barnes: Vader Stiefbeen en de winkel van Sinkel samen heeft hier een vestiging! D’r staat nog net geen OAD-bus voor de deur! Het is nog maar een paar kilometer en we zijn bij het veer naar het eiland Leka. Tijd om iets te eten krijgen we pas aan de overkant. Voor het eerst staan we in een gesloten laadruim. We gaan naar boven, naar het cafetaria aan dek ; lekker achter de geraniums zitten. Het eiland is goed te behappen. Rondom zee en bergen. Op het eiland de meest grillige rotsformaties. We vinden plek op www.leka-camp.no een camping met wederom een geweldig uitzicht op zee. Bij het inchecken laat de beheerster ons meteen vol trots foto’s van enorme vissen zien die hier gevangen zijn. 3 dagen geleden nog en heilbot van 120 kg en 168 cm. Met een tractor hebben ze de vis aan land getrokken! Ook hangen er foto’s van orka’s aan de muur die genomen zijn in deze baai. Helaas hebben die nu ook vakantie en zwemmen ze in een ander deel van de wereldzeeën. Ik zit nu naast de camper onder de luifel te typen. Heli is met het eten bezig. Wat hebben we het toch goed. Anja, heel veel sterkte, het komt goed! Jos je maakt ons inderdaad heel nieuwsgierig…. Eefke en Jimmy, lekker bruin worden! Wij doen ook ons best… Ton, we denken aan je we hopen dat alles snel en goed zal verlopen. Groetjes allemaal! John we proberen het maar het lukt ons nog niet, we blijven oefenen. Trees al vakantie? Mien en Haij, bedankt voor de felicitaties
Ps. Blijf reageren, hartstikke leuk, we kijken er naar uit!

• 04 Augustus 2009 - 20:33

John:

Suze, je kan toch filmen met je fototoestel of niet?

• 04 Augustus 2009 - 21:16

Jos En Anja:

vertrek 30 juni .terugkomst 31 juli. reistijd 1 maand, we zitten nu al op 4 aug, hoe doen jullie dat ?
    ps hoeveel treedjes bier en wijn hebben jullie mee. ( zie foto`s) is wel grappig

• 05 Augustus 2009 - 10:30

Therese En John:

Hei Heli og Suze,

Været vakre bilder, men nyter godt av.

groetjes
    Therese og John