Woensdag 10 augustus ’16 HOTEL - Reisverslag uit Egilsstaðir, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu Woensdag 10 augustus ’16 HOTEL - Reisverslag uit Egilsstaðir, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 augustus ’16 HOTEL

10 Augustus 2016 | IJsland, Egilsstaðir

Op de camping is het duidelijk: wie wel of niet morgen op de veerboot zitten. De nieten zijn al voor dag en dauw vertrokken en de wellen staan er (net als wij) om 12 uur nog. Her en der zie je dat er gepoetst wordt en van alles weer eens recht gelegd. Moeten wij dat ook niet eens doen? Mmmm het is nog vakantie! We komen net terug van de koffie en een tosti als we in het busje naast ons wel een hele vreemde gast zien scharrelen. Een inbreker? Nee de deur staat gewoon open en hij komt doodleuk met een stuk chocolade naar buiten. Springt weer terug de bus in en….. grappig gezicht maar we zullen de mensen toch maar waarschuwen: er zit een geit in de bus! Zo zie je maar weer hoe dichtbij de natuur in IJsland is.
’s Middags gaan we voor de laatste 100 km naar Egilsstadir waar we een hotelovernachting geboekt hebben. Wij hebben geboekt: de overtocht vv + 1 overnachting. Dit alles al in oktober vorig jaar bij de IJslandspecialist. Prima geregeld! Dit noemen ze een pakketreis. Ik zal jullie ook vertellen waarom we niet alleen zelf de overtocht hebben geboekt. In 2010 hadden wij dit nl wel gedaan en toen de vulkaan Eyjafjallajokull uitbarstte en de ringweg gesloten was konden wij de reis niet annuleren bij de Smyrilline. Immers de boot voer gewoon en er was geen gevaar. Wij konden toen wel omboeken en hadden achteraf gezien een geweldige tijd op de Faeröer eilanden. Bij een pakket reis was de mogelijkheid voor annuleren eenvoudiger geweest. Vandaar. Onderweg hiernaar toe nog een paar mooie vergezichten en stromende rivieren maar voor de rest niks spectaculairs om te melden. Hotel Eyvindara is eenvoudig, netjes en schoon. Heerlijk douchen en heerlijk gegeten. Nu jullie nog even informeren en dan gaan we zeker voor 3 dagen op radio stilte. De wifi op zee is zo duur en zo slecht dat dat geen optie is. Zaterdagmiddag rond het middag uur meren we aan in Hirtshals. Toedeloe.

• 10 Augustus 2016 - 23:49

Therese:

Was weer een mooie reis om te volgen, we wensen jullie een goede vaart. Groetjes Therese en John