Noord-Ierland:Derry in de regen - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van suzeheli - WaarBenJij.nu Noord-Ierland:Derry in de regen - Reisverslag uit Bushmills, Verenigd Koninkrijk van suzeheli - WaarBenJij.nu

Noord-Ierland:Derry in de regen

10 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bushmills

Het weer laat het een beetje afweten maar tussen de buien door krijgen wij het altijd voor elkaar om even de zon te laten schijnen. Zo ook als we een kijkje nemen bij Grianan Ailiagh. Een ringfort met een 360 graden blik over de wijde wereld. Het is nog maar een kleinstukje naar de Noord-Ierse grens. Je merkt er niks van, geen douane enz. alleen worden de km weer miles en de euro’s weer ponden.
Derry heeft het zelfde probleem als overal: waar laat ik m’n te hoge bus. Hoogte slagbomen bij bijna elke parking. De bus parking biedt uitkomst. Tegenover de Peace Bridge en kort bij de stadsmuur. Het is droog als we uitstappen maar binnen 5 min. regent het en 15 min later valt het er met bakken uit. Toch over de stadsmuur gaan lopen, dat geeft ook zicht op de indrukwekkende muurschilderingen de zgn. murals naar aanleiding van Bloody Sunday in de 70er jaren. We zijn verzopen als we weer bij de bus komen. We nemen de A2 naar Coleraine en komen uit bij de kalksteen rotsen bij Portballintrae. Geweldig ook het Dunluce Castle nemen we even mee. Mooi zo’n ruïne! Lekker op tijd rijden we Bushmills binnen op zoek naar de camping: VOL dat is voor het eerst. Niet getreurd er is een volgende. www.bushcaravanpark.com nog heel even pikken we een zonnetje mee.