Van strand naar strand - Reisverslag uit Achill Sound, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu Van strand naar strand - Reisverslag uit Achill Sound, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Van strand naar strand

07 Augustus 2015 | Ierland, Achill Sound

Nadat we op Renvyle beach caravanpark 2 dagen hebben gestaan wordt het toch tijd om verder te rijden. Het uiterste puntje van dit schiereiland ook nog even bekijken: Ardnagreevagh, mooie naam niet? Op de kaart staat het Renvylyle Castle aangegeven, gelijknamig aan de camping waarop we staan. Ook dit Castle valt onder de categorie ruïnes net als zovele hier. Maar je moet het gezien hebben! We rijden terug naar Letterfrack, langs het wereld beroemde Kylemore Abbey op de N59 naar Leeane. Niet ver daar vandaan is de Aasleagh watervallen. En net als in Noorwegen springen hier de forellen omhoog tegen de stroom in. Joekels van zeker 4 kg! Daar blijf je naar kijken, zeker als de vliegvissters niks vangen en ze om hen heen springen! Let op wensbomen langs de weg. We rijden verder via Westport en Newport de Mayo in. In Nevin's, een pub zomaar langs de weg genieten we van een heerlijke lunch. Loot at het geweldige behangetje! De Mayo is een geweldig mooi gebied. Mede dankzij het zonnetje natuurlijk. De uitzichten over de baai, de eilandjes in de schittering van het water, de turfstekers langs de weg of gewoon maar een mannetje op een bankje. We steken de brug over, die veel weg heeft van een opblaasspringkussenboog en komen op Achill Island. In Keel is camping: www.achillcamping.com Deze is voor ons. Aan het strand met uitzicht op de Cliffs en surfers op de golven. Ps, er zwerft een echte Minions rond…….

• 08 Augustus 2015 - 11:08

Ien:

Ooo leuk zeg! Kylemore Abbey ben ik ook geweest en in Leeane de supersuperste tost
    Ooit gegeten: druipend van de kaas, vuistdik en met mosterd.
    Droom ik nog wel eens van. Ik was toen met vrienden in Clifden.
    Geniet ze!!!!

• 08 Augustus 2015 - 21:23

Ha Ien, leuk dat dat je het hebt herkend dan komen er weer allerlei herinneringen boven. Wij hebben het goed naar ons zin hier. Tips altijd welkom