Strak blauwe lucht - Reisverslag uit Crookhaven, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu Strak blauwe lucht - Reisverslag uit Crookhaven, Ierland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Strak blauwe lucht

30 Juli 2015 | Ierland, Crookhaven

De zon brand ons de camper uit! Dat is natuurlijk overdreven maar het is inderdaad een strak blauwe lucht. In de koude appelloods zijn ook de douches. Apart maar schoon en met lekker warm water. Ontbijten met je voeten op het natte gras heeft wel wat. Het ultieme vakantiegevoel zullen we maar zeggen. Met Colin gaat het na zijn blindendarm operatie gelukkig weer een beetje beter. Een hele geruststelling als je zover uit de buurt bent. We vertrekken via de M8 naar Cork. Een stad die we links laten liggen. Je kunt niet alles zien tenslotte. De N71 brengt ons naar plaatsen als Ballinascarty, Clonakilty. Stuk voor stuk leuke plaatsjes met kleine winkels in felle kleuren. Je zou overal wel willen stoppen en kijken. De foodmarket bv waar je heerlijke verse streekprodukten en eigengemaakte appeltaart kunt krijgen. We rijden verder naar de eerste echte stone circle: Drombeg. Inderdaad rechtopstaande stenen met een heel verhaal. Het uitzicht op de zee is prachtig net als de weg er naar toe. Dwars tussen de Fuchsia’s! we pikken de draad weer op naar Skibbereen en Ballydehob. Wat een leuke namen. Heb ik al verteld dat alle borden hier 2 talig zijn? Moeilijk te lezen en al helemaal niet uit te spreken. We kiezen de route naar het uiterste puntje van het onderste schiereiland. Naar Mizen Head. Net ervoor ligt camping Barley Cove. Prima toch. Mizen Head ligt er morgen ook nog wel.

• 02 Augustus 2015 - 10:28

Ton Vergouwe:

Hallo Suze en Heli,

Het is 2 augustus als ik op jullie reisverslagen reageer, dus Suze van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ook jij Heli gefeliciteerd.
    Het is leuk jullie reis te volgen en het haalt herinneringen bij mij op van de reis door Ierland die ik met Lydia heb gemaakt. Ik heb gezien dat de binnenwegen nog steeds zijn afgebakend met struiken Fuchsia's, prachtig. Geniet van dit mooie land en speciaal vandaag op deze dag. In gedachten drink ik
    een Guinness met jullie. Nog heel veel plezier.
    Groetjes, Ton.