Stollenwasser! - Reisverslag uit Vennesund, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Stollenwasser! - Reisverslag uit Vennesund, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Stollenwasser!

11 Augustus 2014 | Noorwegen, Vennesund

Voor het eerst de wekker gezet! Ja, ja het moet niet gekker worden maar we willen het veer Tjotta-Forvik van 8.15 halen. Da’s gelukt ook! En de zon schijnt als we langzaamaan afscheid gaan nemen van de zeven zusters. Het veer maakt 3 tussenstops. 1x de vuilniswagen naar een eiland, 1x de post afhalen op een ander en nog een keer een vrachtwagen eraf. Telkens komen er ook een paar auto’s achteruit gereden op de boot terug. Dat alles tussen 8 en 9.30 Vandaag is het veerboten dag want de volgende tussen Anddalsvag-Horn vertrekt al om 10.05 Geen tijd verspelen want de volgende komt pas om 12.30 Overigens gaat bij een aantal veren de winterdienst regeling al op 3 augustus in! Let dus goed op! We doen wat boodschappen in Bronnoysund en eten in de zon lekker ons broodje op. Jimmy en Eefke, jullie Stollenwasser heeft al een reis van 3899 km achter de rug maar nu zeggen we even proost! Mmmm je merkt het meteen: jeder Schluck ist ein Erlebnis von samtiger Leichtichkeit, Ursprünglichkeit und Vitalität. Vooral dat laatste! Een kleine 40 km verderop wacht al het volgende veer. Althans wij wachten een uur op het veer want hij is net weg. Vennesund-Holm is om 14.00 uur de laatste voor vandaag. De eerste camping die we oprijden ziet er zo verlaten uit dat we toch maar even verder rijden. We willen nog graag even van de zon genieten! Camping Svaberget is de volgende. D’r wapperen vlaggen en leuke cabins langs de weg. Wel veel Duitsers…… bijna even aan thuis denken. De bus naast een vlonder en in een mum van tijd zitten we heerlijk met een glaasje in de zon. Het is wel stil…………… slapen we straks lekker.

• 13 Augustus 2014 - 09:32

Jimmy En Eefke:

Hoi hoi fijn dat t stollenwasser na zo'n lange reis opgedronken is :p proost op jullie gezondheid! Jim moest in t uur daarna wel 5 x plassen haha kwam door dat water zeiden ze daar :) fijne reis nog x