Route wijziging - Reisverslag uit Namsos, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Route wijziging - Reisverslag uit Namsos, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Route wijziging

25 Juli 2014 | Noorwegen, Namsos

Gisteravond nog lang buiten gezeten. Voor we het wisten was het half 12 en nog best wel licht. We zijn inmiddels ruim 1600 km van huis en noordelijk genoeg om de dagen al goed te zien lengen. 7.15 het alarm op de telefoon gaat af, net als elke vrijdagochtend: dom, vergeten uit te zetten! Het zonnetje schijnt al op de bus maar we draaien ons toch nog even om. Tot Trondheim is het nog zo’n 70 km. Daar verschijnt het eerste bord NARVIK 900 km. Ach zover is dat nou ook niet. Als we bij Stjeinker het Turismusburo binnen lopen en het boekje van de Kystrikveien kustroute in ons handen houden begint het te kriebelen. Wat doen we? Het is prachtig weer en eerst nog een 3 dagen in de auto zitten om op de Lofoten te komen, met het risico dat dan het mooie weer op is of……. Nu de RV17 oprijden en de eerste de beste camping aan de kust nemen. We besluiten het laatste. In het boekje staat bij Namsos linksaf over de brug, 40 km over het eiland Otteroya en daar ligt op het uiterste puntje camping: www.aglencamping.no en daar zitten we nu dus! Op een vlonder langs de bus met een geweldig uitzicht over de kust. Bootjes voor de deur, meeuwen vliegen over in de hoop een makreel te krijgen van de vissers die ze aan het schoonmaken zijn. Hoe mooi kan het leven zijn. Geniet ervan net als wij. Het kan immers zomaar voorbij zijn…….. elke dag staan we even stil bij de mensen die hun dierbare ook een fijne vakantie toewensten en nu op vliegveld Eindhoven 1 minuut stilte houden.