Sneeuwschoen wandeling en ijsvissen - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van suzeheli - WaarBenJij.nu Sneeuwschoen wandeling en ijsvissen - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Sneeuwschoen wandeling en ijsvissen

04 Maart 2014 | Finland, Rovaniemi

Om 11 uur worden we met de bus naar het startpunt van de sneeuwschoentennisracketwandeling gebracht. Een enthousiaste Lapse dame geeft je 2 tennisrackets om onder te binden en 2 stokken in de hand. Heerlijk om eens niet tot ver over de knieën in de sneeuw te zakken. De stokken prikken toch meer dan een meter in de grond! De tocht duurt zo’n 2,5 uur en voert langs een bevroren meer en een mooie bevroren waterval vol met lange ijspegels. Na zo’n tocht wordt je toch wel hongerig: Voigt denkt overal aan. We komen langs een traditionele Lavo met een warm kampvuur in het midden. Tijd voor een Rendiervlees hamburger! Smaakt prima! Nog een worstje op een stok in het vuur en de maaltijd is compleet. Niet compleet zonder bessensap en een lekkere bak koffie. We binden de rackets weer onder en lopen verder naar een bevroren meertje. Tijd om een gat te boren, hengeltje uitwerpen en een vis te vangen. Heli had beet! Een joekel van een vis die helaas voortijdig afhaakte. Inmiddels is het half 5 en de dag voorbij gevlogen. Na het diner is het tijd om een schema voor de Noorderlichtwacht spotters te maken. Wij zijn bij de eerste groep ingedeeld en zitten heerlijk warm buiten in een schuilhutje bij het kampvuur. De zakken chips doen de ronde maar het noorderlicht laat zich wederom niet zien. De telefoon gaat vannacht weer niet.