26 juli "13 vrijdag - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu 26 juli "13 vrijdag - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

26 juli "13 vrijdag

26 Juli 2013 | Noorwegen, Trondheim

Daar zijn we weer. Vanochtend weer eens in de mist gestart. Niet voor lang maar lang genoeg voor mooie plaatjes. We gaan richting Trondheim over de E 39. Een kort stukje maar en dan de E6 richting het zuiden. Het noordelijkste punt van onze reis is bereikt, nu langzaam op de terugreis. Ons doel vandaag ligt langs de 30 en is de oude mijnwerkersstad Roros. Onderweg even voor een kaart en broodje de Coop binnen geschoten. konden het niet laten jullie te laten zien dat een halve komkommer kopen hier echt niet raar is. Een kleine stroomversnelling geeft een mooi beeld van de hier overal aanwezige zalm. Ze springen omhoog tegen de rotsen. Keer op keer. Roros blijkt toch nog een heel eind als je telkens stopt en het is dan ook al half 4 als we daar aankomen. Bloedheet is het in de zon en Roros ligt tegen de berg op gebouwd. Zweten dus. Leuke oude huizen en een reuze grote kerk die helaas in de steigers staat. het is honderden jaren geleden begonnen met een hert en een jager. hij schoot, het hert valt en er raakt een steen los: koper en zo zijn de kopermijnen rendabel geworden. We rijden nog maar een paar kilometer zuidwaarts en stoppen bij http://www.rostecamping.no/ . Donkere wolken pakken samen en we hebben nog net tijd voor een toastje voor het onweer losbarst. Gelukkig van korte duur. Op de camping liggen grote plassen water en de zon zakt achter de bergen.

• 27 Juli 2013 - 12:24

Elly:

Hallo Suze en Heli, ben een paar dagen weg geweest en heb net jullie verslagen van de laatste vijf dagen gelezen. Heerlijk, leest als een boek en de foto's en video's zijn geweldig. Ik ben wel blij voor jullie dat je toch ook wat zon meegekregen hebt. Zoals jullie wel al weten hebben we hier wat te veel zon (voor mij in ieder geval). Ik lees dat jullie op de terugreis zijn en ben benieuwd wat er te zien en te beleven valt. Aan jullie lach is wel te zien dat jullie erg genieten. Houden zo, tot gauw. Groetjes Elly