16 juli ’13 dinsdag - Reisverslag uit Gaupne, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu 16 juli ’13 dinsdag - Reisverslag uit Gaupne, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

16 juli ’13 dinsdag

16 Juli 2013 | Noorwegen, Gaupne

Vanochtend was de fjord verdwenen! Alles wit buiten. Nee geen sneeuw zo erg is het ook weer niet. De mist hangt laag en het miezert. Heerlijk onder een schone douche ! Gezien de weersvoorspelling voor de kustgebieden besluiten we het binnenland in te trekken. De veerboot van Vangsnes brengt ons naar Helle. De bewolking trekt op en we rijden langs de Sognefjord naar Sogne. Tijd voor wat boodschappen. Altijd handig is dat je hier zelf je koffie bij de COOP kunt pakken. De bekers van D.E. komen goed van pas! Verder naar Gaupne en ach we rijden nog eens langs een Staafkerk. Ook deze zien we alleen van buiten want er zit alweer een struise Noorse dame in de deuropening om 60 kronen pp in ontvangst te nemen. De Sognefjellet krakelingen route (de 55) gaat helemaal naar Lom, maar dat halen we niet vandaag. De Luster fjord spiegelt her en der mooi en ook hier valt menig waterval omlaag. We besluiten in Luster op www.dalsoren.com te blijven. Een jaar of 5 geleden stonden we hier ook al eens en het is hier nog net zo netjes en rustig als toen. Tegenover de camping is een bakkerij dus eerst wat te snoepen halen voor bij de koffie. De koffie is nog maar net ingeschonken of we staan alweer op. D’r vaart ook hier weer een cruiseschip aan ons voorbij. Wie zit er toch allemaal op die boten? Wij genieten van onze rust. Kijk maar eens naar de foto’s op de site van de camping dan weet je meteen waarom we hier zitten. De weersberichten zijn voor morgen een stuk beter: zon met een beetje bewolking en misschien wel 20 graden! Het kan er nog niet helemaal aantippen aan die 28 bij jullie maar we zijn op de goede weg.

• 17 Juli 2013 - 13:35

Jimmy En Eefke:

Hoi meiden, leuk om jullie avonturen te lezen..jammer dat t niet zo'n lekker weertje is maar jullie vermaken je goed dus geniet er maar lekker van xxx