Door een zonovergoten IJsland - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu Door een zonovergoten IJsland - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Door een zonovergoten IJsland

Door: Heli en Suze

03 Augustus 2011 | IJsland, Húsavík

Woensdag 3 augustus ‘11

ZON und wie! Heerlijk buiten ontbijten. Haast niet te bevatten want we zitten hier maar net onder de poolcirkel! Vannacht hebben we trouwens alle twee het gevoel gehad dat er een lichte schok was. Gisteren stonden we even stil met de auto en plots bewoog hij een beetje is het einbildung of voelen we echt wat? We maken ons op voor de nieuwe tunnel tussen Siglufjordur en Olafsfjordur. Deze staat nog niet op onze kaart maar is in oktober 2010 geopend. Dit maakt de route heel wat toegankelijker. We rijden nog steeds op geasfalteerde wegen. Dalvik: het keuze moment van de dag. Vanaf morgen zijn hier de visserijdagen, er worden 30.000 mensen verwacht. De straten worden al volop versiert en wat moeten we nu want de opening is pas vrijdagavond? Na wikken en wegen besluiten we met dit mooie weer door te rijden. Er is nog zoveel wat we ook willen. We staan nu voor de bierbrouwerij in Akureyri en plaatsen maar vast voor vandaag. In de haven ligt een enorm cruise schip en aan het aantal bussen dat we tegen komen zijn ze vandaag op walvissafari geweest. Het is fantastisch weer en als we de krant goed begrijpen blijft dat voorlopig zo. Hebben wij mazzel! Op weg naar Husavik besluiten we even door te rijden naar de Godafoss. Hoeven we dat niet meer te doen. Weer een immens grote waterval. Wij dachten na de Gullfoss komt niks meer maar deze is zeker ook mooi. We rijden een paar kilometer terug over de 1 en nemen de 85 naar Husavik. Waar zullen we kamperen vannacht. We hadden een folder van camping Heidarbaer en laat die nu ook in het campingcard boekje staan. Wij er naar toe. 5 sterren is beloofd. Lijkt er zeer sterk op voor IJslandse begrippen. Nee zonder gekheid hij is gewoon goed: www.heidarbaer.is en zie zelf. Het is hier weer een gebied met geisirs en dus heeft de camping ook een zwembad en 2 heerlijk verwarmde hottubs. 40®C! De kantine is goed bezet met o.a. een Djoser reizen bus. Uit de keuken komt een heerlijke geur dus wij bestellen ons ook een Wiener mit pommes. IJslandse traditie….. het Viking bier (uit de brouwerij waar we vanmiddag voor stonden)smaakt net als de witte wijn uitstekend.

• 03 Augustus 2011 - 15:23

Therese:

Dat was dus keine einbildung, daar waar jullie zitten zijn geregeld kleine bevingen.

• 04 Augustus 2011 - 16:30

Pannen11:

Beste Suze en Heli,
    Met veel plezier lezen wij reglematig jullie blogs. Alle verhalen, foto's en folmpjes brengen ons voor even (ogen dicht) terug in het schitterende IJsland. Veel dank daarvoor. Blijf genieten van deze prachtige reis, maar zo te zien gaat dat zeker lukken.
    Groeten, Fred en Martine

• 04 Augustus 2011 - 16:31

Pannen11:

Sorry voor de tikfout: folmpjes i.p.v. filmpjes geschreven, slordig.