Hoogtepunt: Wij in de tobbe - Reisverslag uit Hellissandur, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu Hoogtepunt: Wij in de tobbe - Reisverslag uit Hellissandur, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt: Wij in de tobbe

Door: Heli en Suze

30 Juli 2011 | IJsland, Hellissandur

Zaterdag 30 juli ’11

Even een korte mededeling: onze vakantie kan niet meer kapot! Wij hebben in een echt IJslands warmwater badje gezeten.
Ons hele verslag volgt want we staan hier nog al ongelukkig op de parkeerplaats van een hotel. Wat we al niet voor jullie doen!
Zaterdagavond was het weer te mooi om achter de pc te gaan zitten. Wij doen heerlijk genieten van een lange zwoele avond en een gouden zonsondergang.
Het is zondagavond als we dit schrijven. Gisteren was één van de mooiste dagen met tevens een highlight: het warme, zeg maar hete badje!
We vertrekken uit Akranes over de 51 naar Borgarnes. Eerst even tanken en boodschappen doen, groetjes aan Kim! Sneafellsnes ronden is vandaag de optie. Van de hoofdweg af de 54 op. Bij Elborg staat een enorme explosie krater in het landschap. Je kunt naartoe lopen, maar vanuit de bus hebben we een prachtig zicht. Het is geweldig weer vandaag en tijd voor een warm bad. Dank aan het levenswerk van Willem van Blijderveen; de Dominicus reisgids. Op blz 212 heeft hij deze plek aan ons nagelaten. Bij deze ook dank aan de www.ijslandspecialist.nl die ons op veel mooie plaatsen brengt. Toen we over de stapstenen het muurtje konden zien waar de warmwaterbron achter ligt zagen we dat er 2 mensen in zaten. Wij terug naar de camper, badpakken aangetrokken en op onze waterschoentjes er naar toe. Vol verwondering vroeg het IJslandse stel hoe wij wisten dat hier een badje was. Enfin zij maakten graag plaats voor ons en wijzen ons waar en hoe we er in moesten. Eerst maar wennen aan de temperatuur, het is best warm. Is dat IJsland beleven of niet! Een geweldige ervaring en als we meer plaatsen zouden weten zouden we dit zeker nog een keer doen. Lekker warm vertrekken we weer, het is inmiddels al haast 3 uur. Het landschap wordt mooier en mooier. Kleurrijke bergen en hoge watervallen komen voorbij. Schapen zijn onze gids. De 54 is een goed geasfalteerde weg en als we bij het kerkje van Budir zijn is er bij het hotel een hotspot en konden we even contact met jullie hebben. Om in het kerkje te komen moet je de sleutel halen en betalen. Hollanders gluren en zien zo ook dat de eerste rij van de banken met het gezicht naar de gemeente staat. Hier zitten alle ‘beschikbare’ dames….kies maar uit. Morgen is het zondag! Wij nemen de 574 en bij Arnarstapi dachten we weer eens basalt te zien. Nou dit moet je echt wel even gaan bekijken want zo hoog uit zee en zo’n kromming erin zie je niet vaak. De zon schijnt over het strand maar donkere wolken pakken zich samen. De lucht is vol met sternen die laag over je heen duiken. Stenen sculpturen duiken op aan de horizon: oude vulkaan resten. We blijven de regen voor. De berg van het schiereiland, de Snaefellsjokul, is grillig van vorm. Aan alle kanten verschillend. Zijn sneeuw/gletsjerkap blijft tot laat in de avond onder een wolkenmuts verscholen. Wel laat hij zich met een prachtige regenboog fotograferen. Vlak voor het visserij museum in Hellissandur blijven we op de camping. Het zonnetje schijnt dus tot laat in de nacht kijken we hoe de zon goudgeel ondergaat.

• 30 Juli 2011 - 18:41

Jos:

Is dit badje iets voor in jullie achtertuin

• 30 Juli 2011 - 19:14

Jopie:

Dit is er al.....! Vissen eruit en warm water erin.

• 30 Juli 2011 - 19:35

Treeske:

Indrukwekkend hoor, ben nu al benieuwd naar het volgende verslag en foto's.
    Groetjes uit het herfstachtige Tegelen

• 31 Juli 2011 - 11:04

Jimmy En Eefke:

Heeey dames,

Dat ziet er cool uit haha.. al is t dan wel warm water :P

xxx
    Jimmy en Eefke

• 01 Augustus 2011 - 22:05

Therese:

Proficiat....en proost vanuit Nederland, tja eigenlijk ben je op dit moment niet jarig ivm de tijd. Maak er een fijne dag van met mooie landschappen, walvissen, watervallen en warme tobbe.
    gr T

• 02 Augustus 2011 - 11:12

Kim:

Heey Heli en Suze,

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag Suze! Ik zal er vanavond eentje drinken, proost!
    Wat een mooie reportage tot nu toe..... schitterende foto's!
    De groetjes terug hahaha ;-)
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

Groetjes Kim