Stiekum op de parkeerplaats - Reisverslag uit Kirkjubæjarklaustur, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu Stiekum op de parkeerplaats - Reisverslag uit Kirkjubæjarklaustur, IJsland van suzeheli - WaarBenJij.nu

Stiekum op de parkeerplaats

Door: Heli en Suze

23 Juli 2011 | IJsland, Kirkjubæjarklaustur

Zaterdag 23 juli ’11

Vanmorgen een beetje regenachtig en daarom slaan we de douchebeurt maar een keer over! (wat een logica)We pikken de 1 weer op en rijden door een enorme spoelvlakte: Skeidarrsarndur. Over bruggen en aswolken. Onze eerste stop is bij Skatta fell info centrum. Tijd voor een bakkie! Vervolgens naar het minikerkje van Nupsstadur. Grappig! Overigens schijnt de zon volop. Het lijkt hier op een bizar maanlandschap: mos bedekt hier de aslaag. Als je er op stapt geeft het een behoorlijke stofwolk en heel vuile schoenen. Om ons heen kijkend zien we enorme basalt zuilen in de bergen in allerlei lagen en vormen. Bij Dverghamrar steekt er eentje uit: overigens wonen hier echte dwergen die dit allemaal veroorzaken! Even zoeken is het naar Kirkjugolf: waar een basalten “kerkvloer” ligt. Je loopt hier over de kinderkopjes net als thuis alleen zijn deze afgesleten door gletsjerijs en zeewater.
Dit alles is in de buurt van Kirkjubeajarklaustur! Dat is nog eens een plaatsnaam! We zitten hier nu op de parkeerplaats van het plaatselijke hotel en hebben nu eindelijk verbinding met jullie. We hebben er wel een zoekplaatje van gemaakt maar dan hebben jullie ook wat te doen. Zoek de juiste foto bij de juiste dag! Hg H&S.
Het is inmiddels half 6, bij jullie al half 8 en we zijn het ook eigenlijk wel zat voor vandaag. We staan nu toch in Kirkjubeajarklaustur dus dan maar gelijk de camping op. Best wel luxe voor vandaag: met stroom , met warm en koud water, met douche en toilet en dat alles voor 2700 IJslandse kronen ( 16,50 euries) . Zo en nu is het tijd voor een glaasje rode wijn en een pizza uit de oven! Wilt u ook genieten, geniet dan met ons mee.

• 24 Juli 2011 - 12:01

Pannen 11:

Beste Suze en Heli,
    We hebben jullie blogs gevonden, hoor! Leuk om nog eens te lezen over dat fantastische land. Geniet van al het moois en blijf vooral veel foto's maken. Inderdaad, en hele uitzoekerij voor later, maar errrrgggg leuk.
    Groeten, Fred en Martine

• 27 Juli 2011 - 21:55

Jan:

wat 'n mooie landschappen. Geniet ervan. Zo te zien mooier weer dan hier.

Groeten, Jan en Ien