Dag 4 maandag 2 augustus '10 - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 4 maandag 2 augustus '10 - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 4 maandag 2 augustus '10

Door: Heli en Suze

02 Augustus 2010 | Faroe eilanden, Tórshavn

Ongemerkt is het maandag geworden. Weer een jaartje ouder. Om even voor twaalf meerde ons ‘cruiseschip’ veilig aan in de haven van Tórshavn. Uitschepen ging vlot en “Heli Heli” bracht ons snel naar het hotel waar we ons konden melden voor de sleutel. De receptie, waar Willi op ons gewacht heeft, is in het Guesthouse Marknagil . Nu zitten we op de kamer van gebouw Undir Fjalli te intermeppen. http://www.undirfjalli.com Maar: het is 1 uur en onze luiken vallen toe. Snel even naar buiten kijken want de Norröna vaart de haven al weer uit! Welterusten en tot morgen(vandaag). Goeie morgen! Daar zijn we weer. Het zijn hier vroege vogels want ontbijt is tussen 7-9.30 dat is best vroeg! Maar de eerste dag wilden we het niet verslapen dus zaten keurig om 9 uur in de school kantine. Ja je leest het goed. We ontbijten in een schoolkantine! Geen klagen: gebakken eieren met spek, worstjes, tomaat, komkommer, yoghurt noem maar op of het is er. Ja en dan het weer: 12 graden is niet veel, maar het is droog. We zijn het dorp Tórshavn in gereden en de haven gaan verkennen. Leuke oude huisjes met gras op het dak! Hier is ook het parlement gevestigd. Wij zijn helaas niet verder dan de voordeur gekomen. Bij het VVV vertelde ze honderd uit wat er allemaal te zien en te doen is. Met een tas vol info en folders stapten we weer naar buiten. Tijd om de inwendige mens weer te verwennen. Dit keer een tent gevonden waar ze een heerlijke clubsandwich serveerden. Tijd voor beslissingen: Morgen gaan we varen naar grotten en daar wordt een concert in gegeven. Een aparte ervaring maar daar over morgen avond meer bericht. Verder hebben we een helikopter vlucht geboekt voor vrijdag. Hopelijk is er dan meer te zien dan vandaag want af en toe is echt alles dichtgeplakt! Vanmiddag hebben we het eiland verkend: prachtig voor zover je het kon zien. Inderdaad is het hier elke 10 minuten ander weer zon en mist volgen elkaar snel op. Nu zitten we op onze kamer te klooien met de webcam die niet altijd doet wat wij willen. Nu wil hij wel maar hebben we weer geen uitzicht. Overigens hebben we een prachtig uitzicht zo over de stad, haven en de zee. Net nog vertrok er een cruiseschip de Discovery.

• 02 Augustus 2010 - 08:28

Pieter:

Nog gefeliciteerd.
    Jullie zijn net aan de vakantie begonnen. Wij zijn al 3 weken in Thailand en gaan a.s maandag naar huis.
    Nog veel plezier!

Gr, LSP

• 02 Augustus 2010 - 12:13

Therese En John:

PROFICIAT...we drinken er vandaag eentje op.
    We wensen jullie een fijne dag toe.

• 02 Augustus 2010 - 19:30

Hay En Helma :

We houden jullie in de gaten. Eet vooral niet te lekker, denk aan jullie pondjes! Het weer is hier ook niet alles maar toch nog 23 graden.
    We hebben ons vandaag te barsten gewerkt in de tuin, de nodige zweetdruppeltjes laten vallen.
    Morgen zien we wel weer verder.
    Groetjes Hay en Helma

• 02 Augustus 2010 - 19:31

Hay En Helma :

Proficiat Suze, en drink dr eentje van ons. Prosit

• 02 Augustus 2010 - 19:48

Hoi allemaal, bedankt voor jullie felicitaties, zelfs per sms uit het verre Hongarije en Thailand! Wij hebben er ook ene ingeschonken, maar dat hadden jullie ook wel gedacht ......... groetjes H&S