Dag 1 Vrijdag 30 juli ’10 - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 1 Vrijdag 30 juli ’10 - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 1 Vrijdag 30 juli ’10

Door: Heli en Suze

30 Juli 2010 | Denemarken, Kolding

We hebben er lang genoeg naar uitgekeken maar nu is het dan eindelijk zover. Onze site heeft een nieuwe look gekregen een makeover net als wij………..
Vanochtend ging om half 7 de wekker en natuurlijk sprongen we er direct uit (…) Vakantie is anders dan anders. Douchen, koffie zetten, boterhammetje eten en de auto verder inpakken. Punkt 8 uur reden we de straat uit. Km stand 52600. Best goed weer, in ieder geval droog en een zonnetje. Via Oberhausen, Osnabrück en Bremen reden we heel gemakkelijk naar Hamburg. Je wilt niet weten hoeveel auto’s er vandaag in de file hebben gestaan. Gelukkig of achter ons, of aan de andere kant van de vangrail. Al om half 1 passeerden we de drukke Elbtunnel in Hamburg met 20 km file aan de overkant. Die staan er nog!!!!! FF wat gegeten en op naar de Deense grens. Daar gaat na Flensburg de 7 over in de 45. Al om 16.00 uur stonden we aan de receptie van Best Western Hotel Kolding. http://www.bestwestern.dk/
Nette kamer en auto voor de deur. Tijd om even de benen te strekken. We zitten langs een “Lege Parken”, leuk voor de kids. We hebben in de loop der jaren al veel wensbomen gezien maar hier stond de eerste boom met fopspenen! Even door het park naar het wereld beroemde Koldingshus en Staldsgården. Ooit bewoond door mijn overgrootvader van vaderskant: Carl Ploug. Verder is het een doorsnee havenstad. Als dit klaar is gaan we eens kijken wat we te eten kunnen krijgen. Tot straks. Komen ook de foto’s erbij. Daar zijn we weer. Heerlijk gegeten!
Forretter:Røget laksruller på sprøde salater og balsamico en als Hovedretter: Honningglaseret kalverfilet med porrecreme. Een glaasje rode wijn en een Tuborg erbij! Toppie.
Oh ja we waren nog maar nauwelijks bij de rotonde van de Rijnbeekflat of de eerste foto werd al geknipt: Wij zijn met vakantie; wij ook!

• 30 Juli 2010 - 21:39

Jopie:

Het klop dat Suze familie is van PLOUG. In Denemarken hebben ze tot 1997 op het beeldhouwerstoetsenbord de E gewisseld met de U, dus QWURTY!!
    Have det sjovt på din ferie!

• 31 Juli 2010 - 07:06

Tak! kijk daar heb ik wat aan: Deense voorouders wie had dat gedacht. Nu eerst wel even uitzoeken wie Carl was anders juichen we misschien te vroeg.