Dag 14 7 aug 09 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu Dag 14 7 aug 09 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van suzeheli - WaarBenJij.nu

Dag 14 7 aug 09

Door: Heli en Suze

07 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

Nog steeds zitten we zonder internet het wordt spannend. We hebben een filmpje opgenomen voor Kim en Mario. Overigens tot grote hilariteit van onze overburen op de camping: it look’s a little bit weart, talking to your camper he sad! En gelijk had hij. Eerst al onze camera mishandeld en geslagen en er dan ook nog tegen praten…… hij doet het en dat was het belangrijkste. Nu nog een internetaansluiting. Het is al 21 uur en 2 dagen verder en ja als jullie dit lezen is het dus eindelijk gelukt. In ieder geval vanuit Noorwegen heel veel gelukwensen voor Kim en Mario. We vertrokken vanmorgen op ons gemak naar het veer van Holm naar Anddalsvågen. Mazzel , we konden zo mee. Niet zo heel veel verder op de rv 17 komt het veer Forvika – Tjøtta. Daar hadden we pech, we bleven alleen over op de kade. Wel mochten we na een dik uur wachten op de volgende pont helemaal vooraan staan. O, die zon: we zijn rood verbrand als we na een uur varen aan komen. We zien nog een paar dolfijntjes duikelen in de verte. Het is inmiddels 17 uur geworden en we pikken nog net een beetje cultuur mee: naast een klein kerkje het Petter Dass museum. Ook al zo’n modern gebouw in dit landschap. We zijn het zat en gaan op zoek naar een camping: belangrijkste voorwaarde: internet! We moeten hiervoor 20 km terug rijden. Dwars door de Moose area. Dit keer hebben we geluk: een eland staat langs de weg te grazen en een ander aan de overkant in de wei. Wat zijn ze groot. Zelfs de camping ligt in de Moose area: zo verteld het bord. Een Nederlandse wijst ons naar onze plek en verteld terloops dat haar man vandaag is wezen vissen. Dus als we trek hebben en dat hebben we natuurlijk. Lekker een gebakken visje op het bord vanavond. We zitten nu op www. kystferie.no :camping Offersøy in Tjøtta. Het is 23.30 we zitten nog steeds te genieten als de fjord voor onze voeten langzaam volloopt.

• 08 Augustus 2009 - 09:26

Mario En Kim:

Hoiiiiii,

Nogmaals super bedankt voor het filmpje, leuk hoor :)

Groetjes xxx